Sydney to Melbourne along the coast

Op 2 januari pakken we alle spulletjes weer in en verlaten Sydney. Het is behoorlijk druk op de weg maar alles verloopt soepeltjes. We rijden naar Jervis Bay waar we vanaf Greenfield Beach the White Sands Walk tot Hyam Beach lopen. Tijdens de walk bewonderen we verschillende ontzettend toffe witte stranden. We aanschouwen volgens het Guinness Book of Records zelfs het witste strand ter wereld (Hyams Beach). Ondanks dat wij het niet met deze keuze eens zijn, genieten we van de prachtige uitzichten.

reismeemetmb.nl

De volgende ochtend starten we rustig met een perfect kopje koffie in Ulladulla waarna we onze weg vervolgen naar Pebbly Beach en Depot Beach. Hier zien we kangoeroes over het strand huppelen. Zo ontzettend cool! We geven elkaar een dikke high five dat we eindelijk na bijna twee jaar roo’s op het strand hebben mogen bewonderen! Ook zien we veel parkieten in allerlei verschillende kleuren. Lucky us.

Als we weer onderweg zijn, maken we nog een spontane stop bij Camel Rock waarbij we onverwachts een rots in de vorm van een kameel aanschouwen. Hier laten we ons even helemaal gaan en na flink wat gekkigheid stappen we weer in de auto. We maken nog een laatste stop bij Blue pool (een soort ‘zwembad’ aan de zee) in Bermagui voordat we ons tentje opzetten op een gratis campsite.

Na een nacht vol geluiden van wombats die elkaar riepen, rijden we al vroeg naar Lakes Entrance. Hier spotten we tientallen zwarte zwanen in het water. Wat een mooi gezicht! We hangen er wat rond – doen nog een kop koffie en zoeken al vroeg in de middag een campsite op aan het strand.

reismeemetmb.nl

Tijdens onze wandeling aan het strand ziet het water er verleidelijk uit. Marissa en Elina bedenken zich dan ook niet. Ze trekken hun kleren uit en rennen half naakt het water in.

Terwijl Michel achterblijft bij alle rondgeslingerde kledingstukken, ontdekken we dat we eigenlijk niet helemaal alleen op het strand zijn. Oepsie.. Als we het water uitlopen, probeert een andere mannelijke backpacker dan ook een praatje met ons aan te knopen. Daar loop je dan alleen in je ondergoed te vertellen waar je vandaan komt. Best awkward.

We keren terug naar onze tentjes waar we genieten van een heerlijke bord pasta. Na ons avondmaal keren we weer terug naar het strand. Dit keer niet voor een zwemsessie maar voor een prachtige zonsondergang. Tijdens flink wat geouwehoer zien we de lucht in veel verschillende kleuren veranderen. Kort daarna zoeken we voldaan ons (lucht)bedje op.

De volgende ochtend staan we weer vroeg op en rijden naar het Wilsons Promontory National Park. Na het laatst beschikbare plekje op de camping te hebben geboekt, rijden we snel naar het startpunt voor de hike naar Mt. Oberon voordat het te warm wordt.

We lopen via een steile gravelroad omhoog waarbij de zon vol op onze bol schijnt. Dit maakt het er niet makkelijker op. Na een best pittige klim bereiken we de top. Met onze meegebrachte lunch genieten we van het uitzicht over het hele Nationale Park.

reismeemetmb.nl

Op de terug weg maken we nog een stop bij Squeaky Beach. Het is er zo druk dat er geen parkeerplekken meer beschikbaar zijn. We parkeren de auto een stuk verderop en moeten dan ook nog een aardig stuk lopen.

Tijdens het lopen voelen onze benen aan als pudding en hebben we het gevoel dat we levend verbranden. Bij aankomst keren we dan ook bijna meteen weer om terug naar de auto.

Wat uitgeput en moe rijden we terug naar de campsite. Hier kunnen we na een aantal dagen eindelijk weer van een douche genieten! Wat kun je dat dan waarderen zeg.

Voordat we Wilsons Prom verlaten, doen we de volgende ochtend nog de Lilly Pilly Gully walk. Dit is een walk door het rainforrest die op het einde iets pittiger was dan verwacht. Ondanks dat we de walk leuk vonden, waren we blij dat we rond 11.00 alweer terug zijn bij de auto. Het is namelijk al ontzettend heet (40 graden)!

reismeemetmb.nl

Na een dikke drie uur rijden komen we aan in Melbourne. Op het moment dat we de auto uitstappen, lopen we tegen een dikke muur aan. Het voelt aan alsof we in een warme föhn terecht zijn gekomen. Het is hier nog warmer (43 graden) en echt niet meer chill. De dag verloopt verder dan ook wat moeizaam en sloom.

Gelukkig slapen we die avond in een huis met airco. Zo fijn! Ook het hebben van een bed na een paar weken is zeker niet verkeerd.

We duiken vroeg ons bed in en slapen de volgende dag lekker uit. We spreken nog af met een vriend bij een koffietentje voordat we ons voorbereiden op Tassie. Vanavond zullen we namelijk met de ferry naar Tasmanië vertrekken.

Ondanks dat de boot pas om 21.00 vertrekt, kunnen we al vanaf 18.30 ‘inchecken’. En dit is maar goed ook want het is ontzettend druk. We zijn niet de enige met het idee om de hitte op het vasteland te ontvluchten.

Toch verloopt alles behoorlijk voorspoedig. Even na achten chillen we ‘m al in onze cabin, die zelfs een eigen douche heeft, woehoe!

Met een gevoel van dat we op vakantie gaan hebben we er ontzettend veel zin in en kunnen niet wachten totdat we er zijn!

Tot de volgende keer xxx

2 Responses to “Sydney to Melbourne along the coast”